31 Ağustos 2009 Pazartesi

The Wolfman (2010)


Kurt Adam Yine, yeni, yeniden…

Şu zamana kadar en yalın halinden, en fantastik haline kadar (Underworld serisi) bir dolu kurt adam temalı film izledik, izleyiciye bir şey katmayan çerez olarak nitelendirdiğimiz ve nezdimde basit aynı zamanda aşırı ticari Hollywood action’larından öteye gidemediler hiçbir zaman.


Hazır Hollywood‘tan bahsetmişken, son yıllarda çekilmiş onlarca çizgi-roman uyarlaması ve re-make yapımlardan sonra senaryo konusunda nasıl bir darboğaz da olduklarını tekrar ispatlamış oldular.

Yazıya başlamadan önceki amacım Hollywood’u yermek değil sadece ‘The Wolfman’ hakkında sizi biraz olsun bilgilendirmekti. O yüzden bu konuyu es geçip filmden biraz bahsedelim;

Öncelike ilk göze çarpan oyuncu kadrosunun gayet sağlam isimlerden oluşması bunlardan bir kaçını saymak gerekirse Anthony Hopkins, Benicio Del Toro ve Matrix filminde Ajan Smith rolünden tanıdığımız Hugo Weaving yer alıyor. Yönetmen koltuğunda ise Jumanji, Jurassic Park 3 ve Hidalgo filmlerinin yönetmeni Joe Johnston oturuyor.

Filme ait tanıtım yazısından anlaşılan senaryonun klişe olmasının yanın da, oyunculuk ve makyaj açısından gayet güçlü olduğunu da sözlerime eklemeden geçemeyeceğim, bu konuda iddialı olmamı sağlayan kesinlikle X Men serisinden hatırladığımız ‘Mystique’ karakterinin makyajında imzası bulunan Rick Backer’ın bu filme de el atmış olması.



The Wolfman Türkiye gösterimi şu an için (Imdb’nin yalancısıyım) 19 Şubat 2010 gibi gözüküyor. Kış sezonu ve gişe hasılatı için gayet iyi bir tarihe benziyor. Filmi görmek için birçok sebebimiz olduğu gibi hiç ilgilenmemek için de bir çok sebebimiz var. Gerisi size kalmış… Şimdiden izleyecek olanlara iyi seyirler…

Filmin trailer’ını buradan izleyebilirsiniz...

3 yorum:

  1. Valla Furkan The Wolfman'i yazmışsın kendimi tutamadım, bikaç şey diyim dedim filmden ziyade yönetmen Joe Johnston hakkında. Öncelikle film kadrosu her ne kadar güzel ve bir o kadar da gişelik görünse de, ben de yarattığı duygu kesinlikle samimi olmadı. Son yıllarda patlayan bu vampir filmleri, olmadı kurt adam filmleri birazcık can sıkmaya başladı bence. Bir de yönetmen koltuğunda Johnston'ı görünce daha da bi daraldım. Bence October Sky dışında elle tutulur bi filmi olmayan Johnston güzelim Jurassic Park (benim için 1 den ibarettir) filmine de son darbeyi indiren şahıs olmuştur. Daha da ilginci kökeni görsel efekt uzmanlığına dayanan bu yönetmen The Wolfman de iyi iş çıkarmış olmalı ki, Meşhur Kaptan Amerika filmini de onun eline vermişler. The First Avenger isimli ilk seriden sonra seri zannedersem The Hulk ve Iron Man'le birleştirilicek ve Avengers serisine dönüşücek. Marvel'in bu atağına DC Comics kayıtsız kalır mı, tabi ki kalamaz!! ve onlar da cevaplarını Justice League ile vericekler.. Yani önümüzdeki yıllar tamami ile DC - Marvel kapışmalarına sahne olucak. Kısacası ben acaip sıkıldım bu kurt adam, vampir olaylarından ve maalesef bu trend bi süre daha devam edicek gibi. Özellikle de izlemeye dayanamadığım ve korkarım ki 4 e kadar gidecek olan Twilight serisi yok mu.. İnsan Michael J. Fox'un Teen Wolf'unu arıyor bunları görünce..Ulan ne ekmek yediniz şu geçmişe saygı duruşlarından ya, azıcık oturun da özgün bi iki şey yazın:)

    YanıtlaSil
  2. alter holivuddan bildirdi :)

    YanıtlaSil
  3. Ben merak ediyorum şahsen filmi. Twilight hariç her türlü vampir, kurt adam, hayalet filmine varım. Hele şu üstteki rick backer imzalı makyaj şeysini gördüm iyice iştahım kabardı.

    YanıtlaSil