26 Ocak 2010 Salı

Kanal-i-zasyon


Tanıtım görselleri ve fragmanları gördükten sonra pek izlenebilecek bir şey olmadığını düşünmüştüm, izledim ve gördüm ki çok fazla yanılmamışım. Ön yargı her zaman kötü bir şey değildir. : ) Her neyse izleme sebebime gelince elde başka alternatif olmayışı ve evde kalabalık olmamızdan kaynaklı eğlenceli bir şeyler izleme isteğiydi, ancak çok fazla eğlendiğimizi söyleyemeyeceğim… Okan Bayülgen’in Makine programındaki skeçlerine kıyasla çok bayat ve sıradan espriler ile sıkılmak isterseniz buyurun iki saatinizi buna harcayın…


Sürekli kalbur üstü ve beğendiğimiz filmleri yazıyor olduğumuzdan tavsiye edici olmaktan çıkıp uyarıcı nitelikte yazılar olmasını da istediğimden bu filmden bahsedip iki lafın belini kırmak istedim sevgili okur.

Filmin konusuna gelince; bir temizlik şirketin de temizlikçi olarak çalışan imdat’ın en büyük eğlencesi televizyon seyretmektir. (Okan Bayülgen) Kanal i adlı özel televizyon binasının camlarını silerken kanalın müdürü berk (Hakan Yılmaz) tarafından reyting sezgisi keşfedilir ve imdat kısa zaman içerisinde berk in koltuğuna oturur ve olaylar gelişir.


Musallat filminin yönetmeni (Alper Mestçi) korku filmi kulvarında umduğunu bulamamış olacak ki bu kez bir komedi filmi için kolları sıvamış. Filmin en önemli artısı bana kalırsa televizyonun bir aptal kutusu olduğunu entelektüel bir bakış açısı ile zaten negatif bir şey olduğunu düşünenlere anlatıp yalın ve bol mesaj kaygılı bir sanat filmi çekmektense gayet basit ve sıradan bir anlatım ile içine komedi unsurları da katarak aslında hicvedilen topluluğa anlatması olmuş. Bu tabii ki benim filmden çıkardığım anlam ama yönetmenin farklı bir düşüncesi mi var mıdır bilinmez…

Sonuç olarak güzel bir düşünce ile yola çıkılmış ancak vasatın epey altında kalan bir yapım olmuş. Eleştirdiği televizyon olgusu dahilin de özel bir televizyon kanalın da bile gösterilemeyecek kadar kalite yoksunu bir film. Şahsen Okan Bayülgen’i halen Ağır Roman’daki oyunculuğu ile hatırlayıp aşırı derecede karikatürize edilmiş ve abartılı şive ile içine ettiği imdat karakterini de tamamen unutmak istiyorum…

1 yorum:

  1. zamanında bunun 2. sınıf maymunlu bir amerikan film versiyonu vardı, maymun hangi program tavan yapıcak onu biliyordu, cine 5 zamanı izlemiştim.kimsenin filmi bilmemesi ilginç....

    YanıtlaSil